Wetenschappelijk feit: Astronomen zijn verraders!

Standaard

Wetenschappelijke UFO-conferentie

Opmerkelijk
Mallemoeder schat dat er wereldwijd enkele tienduizenden professionele astronomen en wellicht enkele honderdduizenden amateurastronomen zijn. Het is een grove schatting maar Mallemoeder zal er niet ver naast zitten… Al die mensen speuren dagelijks en nachtelijks om hen moverende redenen het universum af. Het is opmerkelijk dat geen van deze vorsers gewag maakt van de oorlogen tussen sterrenstelsels, waarin reptilians en greys elkaar afslachten, met als inzet de heerschappij over de Aarde. Opmerkelijk, omdat er toch heel wat wordt afgeknokt in het heelal. Waarschijnlijk houden astronomen ons voor het lapje.

Echt nieuws
Gelukkig is er een marginaal groepje uitverkorenen dat ons wel op de hoogte houdt en ons dagelijks voorziet van een portie echt nieuws. Het is ronduit ongelooflijk wat er zich zoal afspeelt tot in de diepste krochten van het hemelgewelf. Naast het laser-gekletter wordt er echter ook geluld in de ruimte. En dat laatste is fijn want dat scheelt uiteindelijk een hoop bloedvergieten, zowel in de kosmos als op Aarde. En, ook niet onbelangrijk, naarmate het nieuws over de bloedige strijd tegen de achtergrond van het uitspansel binnendruppelt, gaat ook de wetenschap zich er meer en meer mee bemoeien. De visie van de astronomen ten spijt…

De ware aard
Een van die wetenschappers, uit de school van Shitzin en begiftigt met een Dänikeniaanse nauwkeurigheid, is Michael Tellinger. Auteur, onderzoeker en wetenschapper Tellinger organiseerde onlangs een wetenschappelijk conferentie om op wetenschappelijk niveau van gedachten te wisselen met andere wetenschappers over de Aarde, die is uitgegroeid tot een slagveld voor buitenaardse wezens die hun eigen politieke agenda veiligstellen en een voorschot nemen voor de toekomst van onze planeet. “Er is een strijd om de aarde door een aantal duistere krachten. Alle regeringen in de wereld zijn marionetten en instrumenten om de wil van een kleine groep individuen te implementeren. Dit alles is in gang gezet door buitenaardse wezens die ongeveer driehonderdduizend jaar geleden naar de aarde kwamen, op zoek naar goud. Zij waren ook verantwoordelijk voor het creëren van de mensheid…”.
Dat verklaart meteen de ware aard van astronomen: er zijn verraders onder ons.

21 gedachtes over “Wetenschappelijk feit: Astronomen zijn verraders!

  1. Ger

    ’t Is weer lachen geblazen. Had ik al medelijden met mensen die meer dan 2000 jaar op de terugkomst van Jezus zitten te wachten, blijkt het nog erger te kunnen, 300.000 jaar wachten of de Aliëns die ons gemaakt hebben. Gezelligheid kent geen tijd en aan domheid zit geen ondergrens blijkt maar weer.

  2. Renate

    Als ik het stukje op Niburu goed lees (zouden deze mensen geen science fiction kunnen schrijven?) zijn er, nu de intergalactische oorlog is beëindigd, natuurlijk veel minder mensen die chronisch vermoeid zijn.

  3. Ja, ze zijn weliswaar niet origineel, maar toch zeer ‘creatief’. Het is bijna bewonderenswaardig (zo niet benijdenswaardig) hoe mensen zoiets als een werkelijkheid kunnen ventileren. En dan ook nog met droge ogen! Maar ja, dat heb je nu eenmaal met gelovigen…

  4. Veel, heel veel. Je kunt beweren wat je wilt en ze zullen verzuchten dat er meer is tussen hemel en aarde… Maar los van de bezoekers van de site: u kent ongetwijfeld ook mensen in uw (naaste) omgeving die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stompzin verkopen. U ergert zich er waarschijnlijk aan, maar u laat het maar zo. Om de goede vrede maar te bewaren? Toch? Een tante, neef, klasgenoot of collega die Ogilvie gelooft? Kennissen verzuchten: “Er is meer…”. Mallemoeders vader had bijvoorbeeld een probaat middel tegen hoofdpijn: Karnemelk op je voorhoofd deppen… En Mallemoeders buurvrouw houdt regelmatig met vrouwelijke, eveneens alleenstaande (al of niet onbestorven) weduwen een seance om te achterhalen hoe het met haar overleden moeder gaat… Een buurman met astma die zijn heil zoekt in een toko in de Bijlmer… Maar Mallemoeder houdt van ze en kan goed met ze overweg. Zolang Mallemoeder maar niet hun stompzin aan de kaak stelt.

  5. Renate

    O jawel, ik laat ook veel onzin over m’n kant gaan, als het in m’n omgeving beweerd wordt. Maar de onzin die op Niburu staat, slaat werkelijk alles.

  6. Er bestaat niet zoiets als een ‘beetje’ onzin of ‘veel’ onzin of onzin ‘dat werkelijk alles slaat’. Onzin is onzin. Daarom denkt Mallemoeder dat heel veel mensen onzin geloven…

  7. JennyJo

    Ik ga er maar vanuit dat het een practical joke is, dat verhaal op Niburu. Als het serieus bedoeld is, maak ik me ernstig zorgen over de psychische gesteldheid van de schrijver.

  8. Renate

    Tja Mallemoeder, dat ben ik toch niet helemaal met u eens. Ik ben niet religieus en beschouw mezelf dus als atheïst, maar begrijp op zich best waar religie vandaan komt en waarom het voor mensen misschien een troost kan vormen. In zekere zin kan ik dus nog wel begrijpen waarom mensen geloven, ondanks het feit dat ik het als onzin beschouw. Ook van andere zaken waar mensen in geloven kan ik nog wel iets begrijpen, al geloof ik er zelf helemaal niets van. Ik kan echter begrijpen dat mensen het willen geloven.
    Wat er op de website van Niburu staat is echter wel zo ongeloofwaardig, dat ik zelfs niet begrijp waarom mensen er in zouden geloven. Als iemand een science fiction verhaal zou schrijven op basis van de onzin die Niburu verspreidt, zou men waarschijnlijk zeggen, dat het zo ongeloofwaardig en slecht geschreven is, dat niemand het uit zou willen geven.

  9. Laat er geen misverstand over bestaan: Mallemoeder begrijpt ook dat religie als troost wonderen kan verrichten. Met het empathisch vermogen van Mallemoeder is niet zoveel mis, hoor. Wat Mallemoeder echter probeert duidelijk te maken is dat troostende onzin ook gewoon onzin is. Wat onzin met mensen doet ten spijt.

  10. Renate

    Zeker, maar in dat opzicht zijn er dus gradaties in onzin, waarbij het Niburu gedoe ongeveer bovenaan staat, misschien vlak onder cubic-time, hoewel dat misschien ook ligt aan het feit dat de website van Niburu er beter (leesbaarder) uitziet dan die van cubic time (slechter is volgens mij ook nauwelijks mogelijk).

  11. Betekent deze radiostilte, de tijdspanne tussen 16.30 uur en pak hem beet 21.05 uur, dat Mallemoeder een beetje gelijk heeft en u ongelooflijk gelijk? Of andersom? Of denkt u dat Mallemoeder volstrekt geen gelijk heeft en u laat het er maar bij om de goede vrede te bewaren? Of hebben we beiden een beetje gelijk? Of heeft u gewoon gelijk? Of vindt u dat Mallemoeder gewoon gelijk heeft en u laat het er maar bij om de goede vrede te bewaren?

  12. Renate

    Tja, daar vraagt Mallemoeder me wat. Natuurlijk is het allemaal onzin, maar voor mij is er wel een overtreffende trap van onzin, in de vorm van baarlijke nonsens. Zoals gezegd, voor de onzin van religie en andere zaken, kan ik nog wel een verklaring vinden. Niet dat ik het daarmee eens ben, maar goed, ik zal de aanhangers van genoemde onzin niet naar een psychiatrische kliniek verwijzen. Bij de onzin van Niburu of Cubic Time heb ik die neiging wel. Het feit dat mensen in deze onzin geloven is voor mij werkelijk onbegrijpelijk.
    Vermoedelijk hebben we beide gelijk. Maar er is natuurlijk een groot grijs gebied, zowel in onzin als in gelijk hebben.

  13. “De overtreffende trap van onzin…”
    U zegt dat “we vermoedelijk beiden gelijk hebben”, maar wat u hierboven werkelijk zegt is dat u vindt dat u eigenlijk iets meer gelijk heeft dan Mallemoeder. Dat mag best een beetje…

  14. JennyJo

    Cubic Time… dat is echt onbeschrijfelijk raar. Ik denk overigens dat het Gwiedo wel aanspreekt – pardon, wel zal resoneren bij hem.

  15. Ja, dat Time-Cubic-gedoe, daar wilde Mallemoeder ook ooit iets mee (ik heb nog ergens een aanzetje in mijn archiefje staan), maar ik heb daar van afgezien. Ik raakte zo verward, dat ik dacht dat ik een LSD-trip onderging… Echt! Terwijl ik toch dagelijks een cryptogrammetje oplos in de (forensen-) trein…

  16. Renate

    Nee hoor Mallemoeder, we hebben beide evenveel gelijk. Ik ben hooguit wat meer geneigd om een soort glijdende schaal in onzin aan te houden. Dat time cube gedoe vind ik ook volkomen onbegrijpelijk. Als meneer het in een behoorlijk opgemaakte website zou kunnen zetten, zou het misschien iets gemakkelijker te behappen zijn, hoewel het qua idiotie niet onder hoeft te doen voor het geleuter van Guido en consorten. Het enige verschil is dat Guido het een en ander in een behoorlijk ogende website heeft gestoken en die andere meneer werkelijk niet het flauwste benul heeft van lay-out en webdesign. Een voordeel is misschien dat hij daardoor wat minder volgelingen krijgt.

  17. Ik denk dat we hetzelfde bedoelen met dien verstande dat ik het oneens met je ben als het gaat om een “soort van glijdende schaal in onzin”. Niet een beetje oneens of veel oneens, maar gewoon oneens. En dan wat betreft “een behoorlijk ogende website”. Je bent toch met mij eens dat er een verschil is tussen vorm en inhoud? Mallemoeder bedoelt: I + I = II of 1 + 1 = 2. De laatste notatie is misschien iets geloofwaardiger. Het oog wil ook wat, per slot van rekening. Maar da’s vorm. De vorm wordt wat Mallemoeder betreft ondergeschikt als: I + I = III of 1 + 1 = 3 is. Gwiedo verkoopt het laatste. Hoe het er ook uitziet, wat voor bijstellingen Gwiedo en om het even wie ook gebruikt: een en een is drie is onzin. En niet zo’n beetje ook!

  18. Aeron

    Het spijt me dat jullie duidelijk niet in het licht zijn geboren.
    Maar jullie kennen de weg op internet? Dan is niet alle hoop verloren..
    Er is een weg..naar hogere fluxen en hogere fibraties.
    Stel je toch eens open, jullie zijn altijd zo negatief.Laat het los.
    Wetenschap is ook maar een soort geloof!

    licht en liefde!

  19. JennyJo

    @Aeron

    Vibraties – met een “v”…

    En fluxen? Het zou al helpen als de zwevertjes geen woorden zouden gebruiken waarvan ze de betekenis niet eens kennen of waarvan ze niet weten hoe je ze schrijft.

    Grapjas!

  20. Renate

    Zeker Mallemoeder, maar ik denk dat onzin verkopen geen exacte wetenschap is. Net als iemand een beetje gelijk kan hebben, bijvoorbeeld in een politieke analyse, kan iemand in meer of mindere mate onzin verkopen. Het zelfde geldt natuurlijk voor filosofie.
    Religie zou ik als onzin betitelen, maar voor veel mensen heeft dit waarde, hetgeen ik wel begrijp. Ook bepaalde religieuze regels vinden hun oorsprong in nuttige zaken, ook al gelden die nu misschien niet meer. Vergelijk overigens de tien geboden van Hitchens met die uit de bijbel. Een dominee stelde dat Hitchens ze min of meer uit de bijbel over had genomen, terwijl ik denk dat deze geboden gewoon voortvloeien uit de aard van de mens. Er zit dus een bepaalde logica in.
    Veel onzin komt ook voort uit de wens van mensen om bepaalde zaken die ze niet begrijpen, te verklaren. Ook dit kan ik begrijpen, ook al vind ik die verklaringen onzin.

    Vorm mag ondergeschikt zijn aan inhoud, maar de vorm zorgt er wel voor dat de inhoud gemakkelijker begrepen kan worden en daardoor een groter publiek bereikt en misschien ook meer weerklank vindt.

    Wetenschap een soort geloof Aeron? Dat dacht ik toch niet. Geloof is min of meer onveranderlijk. Wetenschap veranderd als er nieuwe inzichten zijn. Wetenschap gaat om bewijzen, terwijl die bewijzen bij geloof ondergeschikt zijn aan het geloof. Soms past het geloof zich aan, maar meestal niet.

Geef een reactie

