Mallemoeders auto heeft het begeven…

Standaard

Mallemoeder kan niet zomaar vier wielen aanschaffen, een bakkie met een stuur erop zetten, het vervolgens een alternatieve auto noemen en ongestraft de snelweg op racen… Waarom niet? Wel, overdenkende dat:
“Het eerste verkeersslachtoffer was Bridget Driscoll. Zij verloor het leven op 17 augustus 1896 in Londen. Er werd vroeger geen aandacht aan veiligheid besteed. Auto’s moesten bedrijfszeker en robuust zijn. Het gebeurde wel dat een auto na een botsing alleen lakschade had, maar de inzittenden dood waren. In de jaren zestig werd onder druk van Ralph Nader en een aantal activisten de eerste wetgeving op het gebied van veiligheid aangenomen. Nu nog raken elk jaar 50 miljoen mensen gewond en sterven meer dan 1 miljoen mensen aan de gevolgen van auto-ongelukken. In Nederland komen jaarlijks 800 mensen om het leven in het verkeer; in België 1200. Om het aantal doden te verminderen bevordert de overheid de verkeersveiligheid door voorlichting, een boetebeleid en wetgeving. Auto’s zelf zijn ook voorzien van veiligheidsvoorzieningen, die worden onderscheiden in actieve veiligheid en passieve veiligheid.” (bron: Wikipedia.)
Mallemoeder is niet techneutisch genoeg om een vervoermiddel te bouwen dat voldoet aan de overkill van wet- en regelgeving waar zo’n ding aan moet voldoen. Bovendien zit Mallemoeder niet goed in haar slappe was. Daarom niet dus… Mallemoeder moet daarom op zoek naar een hobby. Een hobby waar je vrijelijk je gang kunt gaan en die het liefst ook nog geld in het laadje brengt… Maar wacht… Keuze te over! Hopla, een nieuwe auto ligt in het verschiet! Het leven lacht Mallemoeder toe!
Wordt vervolgd…

Update:
Mallemoeder is er uit! Het maken en/of het bezitten van een zelfgebouwde auto is zozeer omgeven met wetjes en regeltjes dat de lol er van ver te zoeken is…
Mallemoeder wordt acupuncturiste! Dat gaat vrij eenvoudig: Een setje naalden van 2 eurie, een charmant doktersjasje voor 2 tientjes, geen ingewikkelde regeltjes, een beetje slap lullen, en binnenlopen…

Advertenties

6 gedachtes over “Mallemoeders auto heeft het begeven…

  1. Dat Wikipedia achter loopt, Bram, heeft meer te maken met het feit dat het brein van de gemiddelde patiënt en de regelgever achter loopt…

  2. Apropos, Bram: Beschikt u wellicht over (natuurlijk dubieuze) cijfers van (vermeende) slachtoffers van de additieve (<- bewust foutief gebruikte bijstelling) geneeskonsten? Mallemoeder stelt daar wel prijs op. Het zal haar helpen bij haar keuze…

  3. http://whatstheharm.net/

    Verder is het gebrek aan reguliering en overzicht bij de alterneuten natuurlijk schrijnend. Iedere interne poging om ‘kaf en koren te scheiden’ (zoals ze graag zelf zeggen) is ter ziele of gedoemd te mislukken. Toegegeven, in de reguliere wereld zou dat ook beter kunnen, maar ik mag hopen dat de de oorverdovend hahard afwezige kritiek na de zaak Millecam illustreert wat ik bedoel.

    En dat begint al bij hun opleidingen: probeert u eens een curriculum te ontfutselen!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s