Waarom mensen zichzelf belazeren?

Standaard

  • Waarom beweren ogenschijnlijk normale mensen dat er altijd sprake is van een samenzwering?
  • Waarom zijn er mensen die altijd een hele lijst van nep-deskundigen aanhalen om een kletsverhaal te ondersteunen?
  • Waarom wordt een vermeend bewijs van kletspraatjes herhaald en herhaald en herhaald, zelfs nadat het ‘bewijs’ in diskrediet is geraakt?
  • Waarom vragen kletspraatverkopers altijd om meer bewijs en als je daar mee komt, waarom deugt dat bewijs dan niet?
  • Waarom gebruiken kletspraatverkopers altijd drogredenen?
  • Waarom zaaien kletspraatverkopers twijfel als het om wetenschap gaat?
  • Waarom? Zo vraagt Mallemoeder u af….

Het zou zomaar kunnen zijn dat de initiatiefnemers van de onzin die zij rondbazuinen, lijden aan ernstige psychische problemen: Ze vertonen alle kenmerken van een paranoïde persoonlijkheidsstoornis.

Het volledige artikel hierrr…
En vergeet dit niet…
En deze link is ook zeer interessant…
Voor de rest gaat u zelf weer op onderzoek uit…

Advertenties

46 gedachtes over “Waarom mensen zichzelf belazeren?

  1. wilmamazone

    Een van de verklaringen is inderdaad dat heel wat roeptoeters/zijlijnroeptoeters danig van het padje af zijn, maar verlies vooral de echte oplichters niet uit oog!
    Die weten verdomd goed waar ze mee bezig zijn, want in het huidige klimaat hebben ze -wat gezondheidszaken betreft- erg weinig te vrezen.

    Als die maar blijven beweren dat ze het allemaal zo goed bedoelen en heilig in hun eigen onzin geloven………juist ja!

    Als je die dan in het openbaar toch een kwakzalver noemt -in de betekenis van oplichter heet dat- krijg je hier in Nederland zelf een proces aan je kont dat je makkelijk verliest.

    De oplichter gaat -meestal ongehinderd- gewoon verder met waar hij of zij gebleven was of vertrekt naar het buitenland.

    Ook daar snap ik geen fluit van.

  2. jennyj0

    We hebben heerlijk buiten gezeten, tot ver in de avond, en lekker buiten gegeten, heerlijk.

    Wat een vreselijke mensen zeg, daar bij dontwanttoknow, jakkiebah, ze “denken” allemaal met hun hart maar zijn gemener dan katoen van 1 cent een el. Dat is altijd zo bij mensen die van zichzelf zeggen dat ze zo gevoelig en wijs zijn en altijd afgaan op wat hun “hart” hen ingeeft. Hoe kan dat toch? Zo wijs, zo gevoelig en toch zo vreselijk onaardig.

  3. mallemoeder

    Die site niet meer is dan een uitlaatklep voor allerhande sektarische meningen en paar sektarische clubjes in spe. Het zijn godbetert volgelingen van Icke! Dat er wel eens tegengas wordt gegeven, wordt tot op zekere hoogte nog op prijs gesteld ook, want dan heeft het er alle schijn van dat er werkelijk gediscussieerd wordt. Het wekt daarmee de schijn een serieuze site te zijn, zeg maar (dat schept nieuwe perspectieven voor de uitgeverij van die oplichter). Er bestaat nog zo’n site, waar die Guido en consorte ook ooit voor geschreven hebben (niburu.nl, wat al genoeg zegt). In het begin waren er ook mensen die een discussie wilde aangaan met het ronduit imbeciele publiek van die site. Onbegonnen werk! Net als bij het sektarische publiek van sektarist Guido. Die andere site wordt inmiddels niet meer bezocht door zinnigen en wordt werkelijk door niemand meer serieus genomen (behalve dan door die randdebielen zelf natuurlijk).
    Je mag hopen dat je kinderen niet in de handen van dergelijke sprookjesfiguren vallen.

  4. jennyj0

    Ik zie bij Dontwanttoknow dat Guido niet alleen zijn eigen comments na plaatsing voortdurend verandert, maar dat hij ook de comments van anderen wijzigt. Is die vent knettergek of zo, wat is dat voor een idioot??

  5. mallemoeder

    Ach, de mens wikt en Guido beschikt… Het zegt echt iets over zijn sektarische inslag.

  6. jennyj0

    “…Het zegt echt iets over zijn sektarische inslag.” Inderdaad, en niet zo’n klein beetje ook!

  7. wilmamazone

    http://www.wanttoknow.nl/overige/de-bizarre-farmaceutische-handel-en-wandel/#comment-36201

    Guido
    23:08 23 mei 2010
    Citaat TW:

    “Nou Guido, het artikel zelf is om te beginnen al niet bepaald genuanceerd. Alles wordt in zeer algemene termen gesteld, waardoor de nietsvermoedende lezers allicht de indruk kunnen krijgen dat dit de norm is binnen de hele industrie.

    Het zou ook wel aardig zijn om te vernemen wat voor maatregelen er zijn genomen en nog op stapel staan om misstanden te verbeteren. Zoals het er nu staat kan het een hoop onrust creëren die mogelijk voor een groot deel onnodig is.”

    Dank voor je inhoudelijke opmerking TW. Het heeft even geduurd. Laat jij ons weten welke ‘maatregelen er genomen ZIJN en welke ‘nog op stapel’ staan’..?
    Onze hoop is dat idd dit artikel zodanig onrust veroorzaakt, dat het gezwel van BigPharma sneller kan worden verwijderd, dan menigeen (!) van plan is te doen.

    Reageer op deze reactie trijntjewinkel
    23:12 23 mei 2010
    Nee hoor, daar heb ik helemaal geen zin in, dat mag je zelf doen. Of laten, wat jij wil.

    Guido
    23:30 23 mei 2010
    Prima, geheel in de lijn-der-verwachtingen!
    Maar misschien wil je wél even vertellen, wáár ik die dan kan vinden..? Die leads, maatregelen, BigPharma-introspectie??
    Zal ik hier dan nog maar een lead toevoegen? http://www.wanttoknow.info/healthcoverup

    Wilmamazone
    23:52 23 mei 2010
    @Guido

    Er stond even geleden nog:

    Prima, precies wat ik dacht.

    Intussen heb je nog meer toegevoegd, maar dat verandert mijn vraag niet, integendeel!

    Liet jij vroeger jouw eigen huiswerk óók al door anderen maken?

    Die leads, maatregelen, BigPharma-introspectie??

    zoals jij ze noemt hadden allang in bovenstaand artikel verwerkt moeten zijn. Of kan je alleen maar copy-pasten van wat anderen je aanleveren of zelf slechts sites/informatie vinden die in jouw straatje te pas komen?

    Wilmamazone
    23:56 23 mei 2010
    Gadsamme nu is er weer een pdf toegevoegd tijdens het schrijven van mijn reactie.

    Aan het druppelen Guido?

    Guido
    00:00 24 mei 2010
    Of gewoon een goed verhaal, 6 jaar oud, maar nog zo actueel! HIER de Pdf óók van onze zustersite.
    (vooruitziende blik Wilmazoon?)

    trijntjewinkel
    00:01 24 mei 2010
    Guido zit de hele tijd zijn comments te wijzigen. Het heeft dus geen zin om ze te lezen, want even later kan er weer iets anders staan. Ik lees ze dus ook maar niet meer.

    Rare boel hier hoor.
    @Wilmamazone,

    “(Guido)…Of kan je alleen maar copy-pasten van wat anderen je aanleveren of zelf slechts sites/informatie vinden die in jouw straatje te pas komen?”

    Ja, ik denk dat we dat zo onderhand wel kunnen vaststellen.

    Wilmamazone
    00:06 24 mei 2010
    Pdf alweer verdwenen.

    Hopelijk gaat het nog goed met je Guido; ik begin me toch wel zorgen te maken. Je lijkt wel een knipperlicht. Pdf weer terug in een aparte reactie! *zucht*

    Guido
    00:40 24 mei 2010
    Klinkt een beetje boel als Gaitje allemaal! Verwarrend.. Gatsalledikkie!

    Wilmamazone
    09:47 24 mei 2010
    @Guido

    Nu heb je weer 2 reactie’s van mij samengevoegd, dus van de meest recente is zowiezo het tijdstip weggevallen.

    Wie schept er dan opzettelijk verwarring/is niet te vertrouwen?

    Het zal uiteraard te maken hebben met hoogstaande spirituele inzichten en niet met respectloos liegen/ bedriegen en manipuleren.

    Wilmamazone
    09:52 24 mei 2010
    @Guido

    Verbeter de wereld, begin vooral bij jezelf!
    ————————————————-

    trijntjewinkel
    10:13 24 mei 2010
    Nu bewust deze reactie bovenaan:

    Guido verandert niet alleen zijn eigen comments na plaatsing voortdurend, hij wijzigt ook in de comments van anderen!

    Deze site was qua inhoud al een aanfluiting, maar heeft zich nu ook voor wat betreft het moderatiebeleid volledig gediskwalificeerd.

  8. mallemoeder

    @ Wilmamazone,
    “Het zou zomaar kunnen zijn dat de initiatiefnemers van de onzin die zij rondbazuinen, lijden aan ernstige psychische problemen: Ze vertonen alle kenmerken van een paranoïde persoonlijkheidsstoornis.”

  9. jennyj0

    Dat zou me helemaal niks verbazen, want zo zot maak je het zelden mee en dan ook alleen nog in complotkringen.

  10. mallemoeder

    @ Jennyj0,
    Je kunt zelf steekhoudende argumenten bedenken wat je wilt, steevast krijg je ongeveer dit antwoord: “Je hebt ongelijk want de kaboutertjes denken er namelijk zo over.” En binnen no time moet jij aantonen dat kabouters niet bestaan. Het gaat helemaal nergens over…

  11. jennyj0

    Het gaat inderdaad nergens over maar toch vrees ik soms dat de invloed desastreus is. Kijk, de kolderdingen als aliens en lichtlichamen, harmonie der getallen en chemtrails, dat zal me allemaal worst wezen. Maar de hetzes tegen vaccinaties en andere medische verworvenheden zijn een stuk gevaarlijker. En de mensen zijn zo verbijsterend goedgelovig voor alles wat hen bang maakt dat ze onmiddellijk moord en brand gaan schreeuwen en niet meer nadenken. Daar maken de Guido’s van deze wereld misbruik van. Soms vind ik dat heel zorgelijk.

  12. mallemoeder

    Maar dat is ook heel zorgelijk! Dat ben ik met je eens. Het is niet voor niets dat Amerikaanse, Engelse en “zelfs” Russische wetenschappers open brieven naar de media sturen met een oproep aan diezelfde media, maar ook aan politici en bijvoorbeeld docenten meer aandacht te schenken aan wetenschap (science). Het is werkelijk droevig gesteld, hoor. Mallemoeder onderschat dat niet, maar is tegelijkertijd geen pessimist, verre van dat. Want laten we wel wezen: De dames en heren spirituele kabouterneukers maken dankbaar gebruik van ‘science’. Een beetje internetten, autootje-rijden, ijskastje vullen, biertje drinken, stukje vlees eten, een beetje televisiekijken… Het kan allemaal alleen maar gebeuren dankzij ‘wetenschap’. Er is geen kabouter aan te pas gekomen. Het zegt iets over de ambiguïteit waarin hun psyche verkeert…
    Maar het is en blijft zorgwekkend.

  13. mallemoeder

    @ Jennyj0 at 11.52,
    Bovendien: “de kolderdingen als aliens en lichtlichamen, harmonie der getallen en chemtrails”…
    Ze kunnen je weliswaar een worst wezen, maar tuin er niet in! Aliens worden voor ons verborgen gehouden door corrupte overheden; Lichtlichamen worden gezien door een elite die ons daar kond van doet; Voor de harmonie der getallen geldt hetzelfde en chemtrails is mind control van corrupte overheden. Nu moet jij voor jezelf eens nagaan welke raakvlakken er zijn en welke argumenten er gebruikt worden door die zwakbegaafden met betrekking tot het vaccineren…

  14. jennyj0

    “…Een beetje internetten, autootje-rijden, ijskastje vullen, biertje drinken, stukje vlees eten, een beetje televisiekijken… Het kan allemaal alleen maar gebeuren dankzij ‘wetenschap’. Er is geen kabouter aan te pas gekomen. Het zegt iets over de ambiguïteit waarin hun psyche verkeert…”

    Dat dacht ik gisteren ook toen ik met stijgende verbazing de comments van ene Riet bekeek, die zichzelf heel wijs vindt en een enorme minachting heeft voor kennis, want kennis is rationeel en dus niet van het hart en is dus geen inzicht en dus geen wijsheid. Dat is trouwens ook de opvatting van Guido.

    Maar, dacht ik toen, hoe kunnen jullie al jullie vreselijke gezwatel onder de mensen brengen? Juist, dankzij de kennis die door anderen vergaard is; anderen die dus niet te beroerd zijn om zich in te spannen. Dat tekent het hele misselijke clubje daar: volop gebruik maken van de vruchten van de kennis van anderen maar er wel op schijten.

    Daar word je toch doodziek van?

  15. mallemoeder

    Weet je wat het (of een) voordeel kan zijn wanneer je niet meer reageert op sites als dontwanttoknow? Dan clustert zich de debiliteit vanzelf, net als op niburupuntdebielpuntenel. Dan wordt het door niemand meer serieus genomen. Het zijn allemaal instabiele geesten die daar ja en amen zeggen en dingen poneren ten faveure van de buidel van die oplichter… Dat die Guido zelf zijn reacties redigeert, daar weet de kenner alles van. Mallemoeder heeft ook school gegaan.

  16. wilmamazone

    Ik wilde even zelf ervaren hoe erg het op de site van Guido is en dat weet ik nu meer dan voldoende.

    Jonkers is vooral een vaste bezoeker van de sites:
    http://www.hoelulikmijeruit.nl en http://www.hoebedonderikmetzoweinigmogelijkmoeite.nl

    Volgens mij begreep ie donders goed waar ik/andere tegengassers het over hebben/wat we bedoelen, want zover is Jonkers niet van het padje af.

    Dat redigeren in zijn eigen reactie’s èn in die van anderen/zelfs compleet wissen zonder vermelding, maakt het plaatje hélemaal compleet.
    Niet dat het mij verbaast, ik heb het elders al een paar keer meegemaakt.

  17. wilmamazone

    Vandaag gooit Jonkers er nog een schepje bovenop omdat ik wéér toonde dat hij regels had toegevoegd in zijn comment naar mij toe.

    Verhaal vanaf hier, zolang het er nog staat heet dat (heb kopie gemaakt):
    http://www.wanttoknow.nl/overige/mind-control/over-het-integreren-van-onze-schaduwkant/#comment-36411

    Heeft nu een modus/rechtvaardiging gevonden om naar eigen believen reactie’s te wissen. De zoetekoekslikkers zullen er met grote poten intrappen:

    http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://www.wanttoknow.nl/guidowantstoknow/

    quote:
    Reacties op artikelen..

    Vanaf deze plaats wil ik ook graag een mededeling/oproep doen aan alle bezoekers die reageren op artikelen. Het blijkt dat we regelmatig worden bezocht door personen, die het niet te doen is om de inhoud van de artikelen, maar om hier op de site ‘herrie te schoppen’.. En dat doen deze figuren, door reacties te ‘trollen’. (zie hier een uitleg) Er is al geruime tijd sprake van het inhuren van personen door het RIVM én de farmaceutische industrie, om websites, die zg. ‘Indianenverhalen’ publiceren, aan te pakken..

    Nou hebben we, bij ons weten ooit 1 Indianenverhaal geplaatst, dat je HIER kunt vinden. Maar we sluiten het niet uit, dat het intelligentieniveau van deze ‘aanpakkers’ een dusdanig niveau heeft, dat ze het verschil niet zien, tussen ‘websites met indianenverhalen’ en ‘websites met indianenverhalen’…

    “Trollen? Waar?”
    Uit analyses van IP-adressen en andere technieken, zijn we tot de conclusie gekomen, dat ook wij door deze cowboys worden bezocht. Dat is verder niets om ongerust over te zijn, maar het betekent wel dat we iets moeten gaan doen, wat we voorheen niet deden. En dat is een strengere selectie, die we gaan toepassen voor wat ‘door de beugel’ kan, qua teksten en inhoudelijk commentaar, en wat niet.

    Schelden bijvoorbeeld is hier een duidelijk voorbeeld van, maar ook volledig nutteloos commentaar zullen we gaan verwijderen. Want het blijkt veel mensen te irriteren!

    Het trollen van reacties onder boodschappen gebeurt veelal, door ellenlange reacties te maken, saai, ‘nietszeggend’ en daarmee vooral de aandacht afleidend van de ESSENTIE VAN HET ARTIKEL.

    Mocht je toch op andere manieren informatie willen uitwisselen met elkaar? Onze waarde bezoeker ‘Paul’ heeft een chatroom gemaakt voor WantToKnow.nl/.be, waar je welkom bent om op andere manieren met elkaar informatie uit te wisselen. (Klik daarvoor gewoon eens op zijn naam, in een reactie en volg de instructies.)

  18. mallemoeder

    @ Lieve Wilmamazone,
    Dat dontwanttoknowpuntenel is de laatste strohalm van die sluwe, getroubleerde oplichter. Hij is op zoek naar klanten die zijn uitgeverijtje gaan vetmesten. Anders niets! Nogmaals: als weldenkende mensen die site links laten liggen, dan is die site hetzelfde lot beschoren als bijvoorbeeld nieboeroepuntenel. Daar komen nog wel imbecielen samen, maar niemand neemt ze meer serieus. Die Jonkers geneert zich nergens voor! Hij heeft zelfs die geestelijk labiele Tessa Koop (tegen vaccineren, een oom met polio dus haar kind wel gevaccineerd. Brrr…) weer van stal gehaald. Er is een markt voor lulkoek, hoor. Onderschat dat niet. Mallemoeder zal een ongeautoriseerde biografie van die Jonkers online zetten (want internet gooit niets weg…). Dan zul je zien en lezen hoe ziek die vent is. Hij is alleen maar uit op eigen gewin. Dit gaat hem geld opleveren. Daar is het hem om te doen. Een voorbeeld: Hij heeft een obscuur uitgeverijtje. Gezien de reacties op die krankzinnige site heeft hij (in tegenstelling tot wat hij beweert) nog niet zoveel klanten. Als hij dat niettemin weet op te schroeven en hij investeert in geschreven lulkoek, dan moet jij toch eens uitrekenen wat hij zoal kan vangen. Hij is een oplichter! En een gek! En gevaarlijk! Mallemoeder zal een ongeautoriseerde biografie van die zak op haar blog zetten… Compleet met voetnoten… Maar dat is dan wel de laatste keer dat Mallemoeder zich met die zwakzinnige oplichter bemoeit, hoor! Jonkers en diens zwakzinnige aaneenrijging van willekeurige woordjes is niet meer dan ridicuul en hij dient als zodanig behandelt te worden!

  19. BP

    Hoi Wilmamazone, trek het je niet te erg aan, uiteindelijk gaat het guido om het geld, en als inbreng van buitenaf slechte reclame is voor bv.
    uitgeverij dolphins & whales (geen internetadres gevonden, geeft vage boekjes uit van mede-oplichters over graancirkels, zelfde adres als guido als ik me niet vergis)
    http://www.whizzardproject.com/uk/About/UsUK/GuidoJonkersUK/index.htm of
    http://www.greenmotion.nl/ dan past hij zijn beleid op z’n site aan, totdat er alleen maar gekken iets mogen schrijven en het een 2e ni_buru wordt.
    (ik zie dat mallemoeder ook al bezig was met wat achtergrondonderzoek, ik lees het graag als het af is)
    p.s. Big Pharma wil graag je bankgegevens zodat we je salaris kunnen overmaken 🙂

    BP

  20. wilmamazone

    Hij is een oplichter! En een gek! En gevaarlijk! Mallemoeder zal een ongeautoriseerde biografie van die zak op haar blog zetten… Compleet met voetnoten… Maar dat is dan wel de laatste keer dat Mallemoeder zich met die zwakzinnige oplichter bemoeit, hoor! Jonkers en diens zwakzinnige aaneenrijging van willekeurige woordjes is niet meer dan ridicuul en hij dient als zodanig behandelt te worden!

    Mallemoeder je hebt gelijk.
    Wat mij nog steeds zo verbaasd is dat dit soort oplichters eigenlijk geen strobreed in de weg wordt gelegd, terwijl ze toch een gevaar zijn voor de volksgezondheid met o.a. hun steun aan de anti-vaccinanten.
    En elkaar maar blijven bevestigen in hun waanzin.
    Letterlijk te gek om los te lopen.

  21. wilmamazone

    @BP

    Bedankt voor je bezorgdheid, maar ik trek het mij persoonlijk niet aan/voel me door Guido niet aangesproken. Daarvoor heb ik intussen te veel ervaring met dit soort gasten.

    Wat dit betreft:

    (ik zie dat mallemoeder ook al bezig was met wat achtergrondonderzoek, ik lees het graag als het af is)

    Lees je vooral hier eens in:
    https://mallemoeder.wordpress.com/?s=guido+Jonkers

    Mallemoeder is al wat langer DE fan van Guido. 🙂

  22. mallemoeder

    @ Wilmamazone,
    Hij is inderdaad een gevaar voor de (geestelijke) volksgezondheid. Mallemoeder onderschat dat niet. Maar… Mensen denken in patronen. Er zijn mensen die denken dat zij kanker hebben. Vervolgens nemen zij (om hen moverende redenen) een dieet van duivenvoer. En zie: Zij genezen! Een psychiater zou het volgende zeggen: “Gutentag. Ich bin Mallemuttie. Ich mache das Leute die denken krank zu sein, wieder gehen denken dass sie geheilt sind…”

  23. mallemoeder

    @ Wilmamazone,
    Variant: “Gutentag, ich bin Mallemuttie und ich mache menschen die denken krank zu sein wieder denken gehen, das sie wieder gesund sein…”

  24. mallemoeder

    @ Wlimamazone,
    Het laatste klinkt gelikter, maar het is wel wat die hufters doen! Mallemoeder onderschat het echt niet. Maar ze is ook nog niet klaar met haar blogje!

  25. wilmamazone

    Ik weet het Mallemoeder. Heb zelf al heel wat geschreven over mensen die oplichten en die opgelicht willen worden.

    Beide groepen zien niet graag dat hun ballonnetjes worden doorgeprikt.

  26. mallemoeder

    Met dien verstande dat wetenschappers openstaan voor bewijs dat hun idee een ballonnetje is… Zo niet, dan bedrijf je geen wetenschap.

  27. wilmamazone

    Ja die wetenschappers kunnen weer een andere tak van dezelfde sport zijn. Met Andrew Wakefield als meest recente voorbeeld.

    Ik denk steeds vaker: schiet mij maar lek!

  28. Jennyj0

    Wakefield bedreef ook geen wetenschap. Niet eens slechte wetenschap. Het was allemaal fop, nep, bedrog en had met wetenschap niks te maken. Hij loog van voor naar achter om zijn eigen alternatieve – en volstrekt overbodige – vaccin te slijten. Net als Guido Jonkers eigenlijk; liegen en bedriegen om zijn eigen handeltje te slijten.

  29. BP

    Mocht iemand interesse hebben in Guido’s bedrijfjes (er zijn er ongetwijfeld meer, maar tot nu toe alleen deze gevonden) :

    Naam: Dolphins & Whales publishing B.V.
    Vestigingsadres: Vliek 52
    Vestigingsplaats: 2036CN Haarlem
    KvK-nummer: 34096846 0000
    Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

    Naam: WantToKnow
    Vestigingsadres: President Kennedylaan 813
    Vestigingsplaats: 1079MT Amsterdam
    KvK-nummer: 34372914 0000
    Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

    Naam: Premium & Promotion Partners B.V. (=greenmotion)
    Vestigingsadres: Manpadslaan 1
    Vestigingsplaats: 2105MA Heemstede
    KvK-nummer: 34082423 0000
    Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

    (gratis inzage in bedrijfgegevens als je een KvK-nr hebt).

  30. BP

    Nog eentje :

    Naam: Groenbeheer B.V.
    Vestigingsadres: Vliek 52
    Vestigingsplaats: 2036CN Haarlem
    KvK-nummer: 34288446 0000
    Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

  31. BP

    Naam: G.P.J. Jonkers Holding B.V.
    Vestigingsadres: Vliek 52
    Vestigingsplaats: 2036CN Haarlem
    KvK-nummer: 34091754 0000
    Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

    Naam: Art Apple
    Vestigingsadres: Vliek 52
    Vestigingsplaats: 2036CN Haarlem
    KvK-nummer: 34102464 0000
    Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
    Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister

  32. BP

    verdere verdachten (alleen op basis van adres)

    Naam: Stichting Exploratie Historisch Haarlems Aardewerk
    Vestigingsadres: Manpadslaan 1
    Vestigingsplaats: 2105MA Heemstede
    KvK-nummer: 34105101 0000
    Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

    http://www.zoekned.nl/Heemstede/Stg+Exploratie+Historisch+Haarlems+Aardewerk_750469
    Volgens bovenstaande link geen stichting maar een groothandel.

    Naam: Sampimon Premium & Promotions (Pep) Holding B.V.
    Vestigingsadres: Manpadslaan 1
    Vestigingsplaats: 2105MA Heemstede
    KvK-nummer: 34068778 0000
    Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
    Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister

  33. mallemoeder

    Beste BP,
    Mallemoeder is u zeer erkentelijk voor de tijd en energie die u steekt in het achterhalen van adressen (reeds bekend overigens bij de redactie, red.). Niettemin… Wat moet Mallemoeder er mee?

  34. jennyj0

    Het geeft wel aan wat Guido Jonkers is: een kleine scharrelaar die als doelgroep de kwak- en complotdenkers heeft. Daar moet hij zijn inkomsten vandaan halen, daar moet hij van leven dus die moet hij te vriend houden.

    En anderen verwijten dat ze zich laten betalen om op zijn site te posten. Zonder enig bewijs uiteraard.

  35. mallemoeder

    @ Jennyj0,
    Oh, Mallemoeder was bang dat ze brieven moest gaan schrijven.

    “Het geeft wel aan wat Guido Jonkers is: een kleine scharrelaar die als doelgroep de kwak- en complotdenkers heeft. Daar moet hij zijn inkomsten vandaan halen, daar moet hij van leven dus die moet hij te vriend houden.” There it is!

  36. mallemoeder

    In het voorwoord van dit artikel zegt oplichter Jonkers het volgende: “En ten slotte vroeg ik me als bedrijfs-economische geschoolde af, hoe het mogelijk is dat dit apparaat niet door de industrie zélf op de kortst mogelijke termijn van de markt wordt gehaald. Immers, de claims van hersentumorslachtoffers, zullen binnen enkele jaren niet te overzien zijn, zo lijkt de simpele verwachting, wanneer je 1 + 1 optelt..!”…
    Ja? Hebben we hem? Een “bedrijfs-economische geschoolde” ventileert een mening over “hersentumoren”… Dat is pas eng! Mallemoeder vindt dat het daar over moet gaan. Wisten jullie bijvoorbeeld dat Jonkers o.a. die foute jezuïet Blot adviseert? Nee? Mallemoeder denkt dat het toch gaat meer om dat soort informatie gaat…

  37. jennyj0

    Er is pas weer een onderzoek gepubliceerd; geen aanleiding tot verontrusting.

    Maar ja, begrijpend lezen is niet Guido’s sterkste punt zullen we maar zeggen.

  38. jennyj0

    Nou weer dat stuk over asperges, vol met insinuaties waar helemaal niks van klopt. Wat een lamlul is het toch ook, die Jonkers, bah.

  39. jennyj0

    Eindelijk eens iemand die Guido’tje de waarheid zegt:

    trijntjewinkel
    01:20 5 juni 2010
    Guido Jonkers,

    Je hebt nog geen enkele keer inhoudelijk gereageerd op wat ik inbreng, je braakt alleen maar beledigingen uit.

    Ik vind je een grote flapdrol en een lafbek.

  40. jennyj0

    Uiteraard kunnen we nooit helemaal uitsluiten dat mensen zelf oprecht geloven in de onzin die ze uitkramen, we kunnen tenslotte niet in hun hartje kijken. Van opzettelijk bedrog hoeft dus niet altijd sprake te zijn!

    Niettemin vind ik dat eerlijk gezegd geen excuus. Als mensen gaan beweren dat je met reguliere kankertherapie geen schijn van kans hebt en alleen met alternatieve “geneeskunde” van kanker kunt genezen, dan mag je je naar mijn mening niet beroepen op alleen maar je eigen geloof/overtuiging, al is die nog zo oprecht.

    Hetzefde geldt voor de bangmakerij over vaccinaties.

    Dergelijke zaken hebben zoveel impact op het leven van mensen en hun kinderen, dat ik alleen geloof als basis daarvoor eigenlijk schandalig vind, al is dat geloof nog zo oprecht.

    Daar vond ik een aardig stukje over op het internet: http://anaximperator.wordpress.com/2010/01/05/does-belief-exonerate/

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s