Een kindermoordenaar aan het woord!

Standaard

Geschiedenis (is wetenschap en daar heeft Jonkers geen verstand van!): De Bron, achter het gordijn…(?)
Door Guido (Jonkers)⋅ april 30, 2010 ⋅ Reageer op dit artikel
Tools
Email Artikel Email Artikel
Print Artikel Print Artikel
Entries (RSS)  Rss Feed
Bookmark
diggDigg It
deliciousdel.icio.us
stumbleStumbleupon

‘De Bron’ (Wie, wat, waar en waarvan?), er wordt veel over gesproken (Wie praat veel over?), maar wie erváárt daadwerkelijk en bewust ‘De Bron’ (Vragen die geen vragen zijn!). Kunnen we erbij, want er zit toch een ’sluier’ voor (De vraag stellen is hem beantwoorden!)? Het gordijn (Gordijn…?). Het onderstaande artikel van de hand van Hannah (palindroom…) van Buuren, bezorgde me kippenvel, herkenning van een eigen persoonlijke zoektocht (Zoektocht? Eigenlijk: hoe verdien ik mijn centjes!), nu bijna 6 jaar geleden (6 jaar geleden was je een mislukte verkoper!).  Hoe diep kan een mens zinken (Yep!). Hoe diep, als deze mens daar zelf toestemming toe geeft..?! (Moeite met het nemen van beslissingen, Jonkers?) Niet tegenstribbelt, maar alles laat gaan (Jonkers bedoelt hier: geloof wat ik zeg!). Eerlijk wil weten (Wat is oneerlijk weten?). Het gordijn van afscheiding van ‘daar’ en ‘hier’, is er natuurlijk niet ‘zomaar’.. (?) Het heeft een functie, net als op het schouwburg-neptoneel.. (De functie als een schouwburg-neptoneel? Yep: het is nep!) Het gordijn is de afscheiding tussen de kijkers en de spelers.. (Als het gordijn neer is, spelen de spelers nog niet!) En wanneer je het werkelijk wilt, klim je via de zijkanten het toneel op, en dan kun je zo achter het gordijn komen en de voorbereidingen aanschouwen (Dat heet ‘repetitie’ en dat wil niemand zien!). Maar dan moet je het wel willen (Jonkers bedoelt: geloof mij), durven en er bewust voor kiezen (Naar een repetitie durven gluren?). Het gordijn dat ons scheidt van ‘hier’ en ‘daar’  (Wat is hier en wat is daar?)… Deze figuurlijke zoektocht (Figuurlijk: ze heeft niet echt gezocht, he?), afdaling, queeste, hoe je het ook noemen wilt (Maakt niet uit Jonkers!), maakte Hannah van Buuren. Je hebt hier al vaker aan haar overpeinzingen kunnen snuffelen. Maar nu is het anders, het is het verslag van een uiterst diepe en persoonlijke ‘Abseiltocht’ (Jonkers bedoelt hier: Hannah komt van zo’n ongelooflijke hoogte, dat het eigenlijk niet voor ons is te bevatten!).. En Hannah schreef het op, heel dapper (Nou, dapper? Imbeciel is de juiste omschrijving!), deze uitermate diepe ervaring (Ervaring? Het is een hersenspinsel!) met jou en mij delend (nounounou…). Hopelijk mag (van wie?) jij er jezelf in herkennen, er hoop uit peuren (Niet iedereen vindt dit schitterende leven hopeloos, hoor). Als je dat wilt (?). Om datgene te ‘her-kennen’ (Dit is een woordspelletje zoals alleen de gestoorde, onnavolgbare Siegfried Bok (google) dat beheerst), weer te zien (…), wat je diep in je diepste celkern al weet (Laten we vooral met ons hersenen blijven denken!). Het is toch waar.. (Whatever! He Jonkers, het is toch waar!) ! We kunnen praten over de functionaliteit van het gordijn (functionalieteit van het gordijn…), de dikte ervan, etc. Maar daar worden we niet wijzer van (Ach?). Dan zitten we weer in het hoofd (Ja Jonkers, vervelend he, dat er mensen zijn die hun hoofd gebruiken?).. Het gaat om het be-leven, het door-leven (Google Siegfried Bok…). Het ervaren. Vanuit het Hart (Hou toch op, Jonkers! Zelfs ervaren doe je met je koppie!). Ik wil vanaf deze plek Hannah danken voor deze dappere daad (Hannah is een verzetsheldin!). Het opschrijven, analyseren, en doorleven van haar ervaring, met jou en mij als kijkers vanuit de zaal (nou, let op de volgende zin…). Het gordijn is dicht, maar Hannah hoor je spreken vanachter dat gordijn (een soort Burka?). Het is meer dan de moeite waar(d) (wederom: zie Siegfried Bok!)..! Luister met je hart (Dat kan niet!).. ‘De Bron’ (Wat is dat dan en waarvan?), niemand kan er NIET mee verbonden zijn (?)!

De Bron!

Gelukkig zijn er zijn wereldwijd meer mensen die zich zorgen maken om de imbecielisering van de samenleving! Kersverse site…

Een gedachte over “Een kindermoordenaar aan het woord!

  1. jennyj0

    Ik heb me tranen gelachen om dat stuk, maar meer nog om de bijval die het krijgt daar. Ik schijn ook een lichtkant te hebben waar ik altijd in zit of ik wil of niet maar soms wordt de lichtkant verduisterd – niet door Hannah’s gordijn, wat de oplettende lezertjes wellicht zouden vermoeden -maar door mijn EGO!!

    Mijn EGO verduistert mijn lichtkant. Ik moet mijn ego loslaten, dan zal ik mijn lichtkant ervaren en dan kan ik ook opstijgen tot de grote hoogtes achter het gordijn van Hannah. Want personen met een ego kunnen niet opstijgen.

    Begrijp je?

    Persoonlijk wil ik liever niet opstijgen. Ik vind het hier wel fijn, ook al zijn veel dingen niet zoals ze wezen moeten. Maar daar kunnen we zelf wat aan doen, met verstand, met liefde en met goede wil. Bij Guido gaan die niet samen. Alles moet op basis van het eigen, allerindividueelste GEVOEL. Alleen GEVOEL is goed, verstand is SLECHT! En waarom is verstand slecht? Omdat Guido c.s. dat zo voelen. Daarom!

    Ik heb nooit begrepen waarom gevoel en verstand elkaar zouden uitsluiten. Waarom zouden wij ons verstand niet mogen gebruiken? Waar hebben we het anders voor gekregen? We gebruiken toch gewoon ook onze benen? Dat we lopen met onze benen vinden Guido c.s. blijkbaar niet raar. Maar dat we problemen oplossen met ons verstand, vanuit een diepe liefde voor de wetenschap, dat is dan ineens slecht.

    Dat snap ik niet.

    Maar ja, ik zal wel gevoelsarm zijn.

    *zucht*

Geef een reactie

